LINK forbereder sig til yderligere digitalisering fremover

2020-11-27

LINK Arkitekturs ambition er at være early adopter til ny teknologi og styrker nu virksomhedens satsning inden for digital udvikling. For at være i front rekrutteres yderligere fageksperter inden for parametrisk design i Danmark, Norge og Sverige. Derved løftes ansatte frem til et fælles skandinavisk nyetableret digitalt kompetencenetværk.

LINK vil have en offensiv teknologiudvikling i de kommende år og forfølger en ambitiøs digital strategi, som kræver øget spidskompetence inden for parametrisk design og BIM.

Med øget fokus på bæredygtighed og effektivisering i branchen er målet at skabe merværdi for kunderne og samtidig fremme arkitektonisk kvalitet i projekterne. Ved hjælp af parametrisk design kan kunden præsenteres for optimale forslag og på et tidligt tidspunkt sikre, at alle parametre opfyldes i tråd med bæredygtighedsmål og kundernes krav.

Kompetencenetværk for digitalisering rekrutterer repræsentanter på tværs af teams og fagområder i Skandinavien. Med organisationens unikke faglige spændvidde vil vi udvikle vores medarbejders kompetencer til at opnå mål defineret i strategien. Derudover går vi aktivt ud og rekrutterer specifik faglig kompetence, for fremover at samle satsningen sammen med eksisterende intern kompetence.

• LINK er allerede i spidsen for digitalisering generelt, især BIM og parametrisk design. Vi følger nøje hvordan vores fagområde formes i de kommende år. LINK er en solid kompetencevirksomhed med vores 500 medarbejdere i Skandinavien og ønsker at skabe udvikling indenfor digitalisering i fremtiden. Med et højt tempo af innovation bidrager vi til at lægge grundlaget for en bæredygtig samfundsarkitektur, forklarer Martha Bergh Lunde, COO i LINK Arkitektur.

Martha Bergh Lunde
COO LINK konsern